Úvod

Bylo to v Německu v 80. letech minulého století, kdy Wilfried Eibach zkonstruoval první návrhy dnes již legendárních pružin Eibach Race.

Dodnes se nám zachoval "Typenliste", pouhý jeden list papíru z roku 1986, na kterém je vyobrazeno prvních 50 dílů systému ERS, všechny metrické, vnitřní průměr 60 mm.

Tento základní přístup byl zjevně na místě, protože i dnes jsou tato historická čísla dílů součástí našeho kompletního systému pružin Eibach Race.

Je třeba si uvědomit několik rozdílů, počet dílčích čísel/jednotlivých komponentů vzrostl z 50 na více než 1 300. Také rané konstrukce se neustále zdokonalují v souladu s vynikajícími materiály a výrobními technologiemi.

Řada ERS se v průběhu let vyvinula v nejvýznamnější, nejkomplexnější a nejkvalitnější systém Race Spring System na světě. Všechny závodní pružiny Eibach jsou vyráběny v sériové výrobě, často opakovaně, se silnými výrobními zkušenostmi. Společnost Eibach tak neustále dosahuje nejlineárnější charakteristiky (rychlosti) pružin při zachování nejnižších tolerancí a nejvyšší kvality v oboru.

V případě, že aplikaci nelze pokrýt systémem závodních pružin Eibach, pak společnost Eibach nabízí službu návrhu a výroby na míru.

Na základě desítek let zkušeností společnost Eibach optimalizovala své výrobky tak, aby dosáhla co nejnižší hmotnosti a nejmenší pevné výšky - tím zvýšila maximální zdvih, stabilitu bloku, linearitu grafu zatížení/odchylky, stabilitu průhybu a dynamickou odolnost.

Katalog Eibach Motorsport 

Ladění zavěšení pomocí systému ERS

Každé ladění odpružení je kompromis!

Již juniorští závodníci se na počátku své kariéry potýkají s problémy přetáčivosti nebo nedotáčivosti.

Na jedné straně by měl být systém pružení dostatečně poddajný a měkký, aby kompenzoval nerovnosti na silnicích nebo tratích. Tato poddajnost zajišťuje trvalý kontakt kola a pneumatiky s vozovkou, a tím zaručuje přilnavost a trakci.

Na druhou stranu musí být systém pružení dostatečně tuhý, aby omezil naklánění karoserie, podklouznutí a ponoření karoserie vozidla při zatáčení, akceleraci a brzdění.

Pro tyto protichůdné požadavky nabízí náš systém ERS nekonečné množství kombinací pružin.

  • 2 (nebo dokonce 3) pružiny ERS s různými rychlostmi jsou naskládány na sebe, čímž vzniká progresivní pružinový systém.
  • při sériovém zapojení jsou možné různé varianty
  • 2 nebo 3 různé hlavní pružiny - jedna za druhou
  • 1 hlavní pružina s nabídkovou pružinou (lineární nebo progresivní)
  • 2 různé hlavní pružiny a pružina s regulací (lineární nebo progresivní)
  • podobné možnosti jsou k dispozici při paralelním zapojení


Náš systém ERS nabízí závodnímu inženýrovi více možností nastavení. Díky tomu se společnost Eibach stala přední značkou v oblasti pružin pro motoristický sport po celém světě.


  • Více než 1 300 jednotlivých komponentů - hlavní a pomocné pružiny - metrické i imperiální, různé pomocné příslušenství pro závodní odpružení, připravené a skladem na 5 kontinentech.
  • Komplexní program jednotlivých komponentů
  • Jednotlivé hlavní pružiny s nejvyšší linearitou rychlosti a nejnižší tolerancí rychlosti
  • Progresivní charakteristika prostřednictvím sériového nastavení různých pružin - dvojité nebo dokonce trojité kombinace pružin
  • Extrémně nízká hmotnost dosažená díky materiálům Super Hi-Ten a výrobní technologii
  • Nejmenší pevné výšky, maximalizované dráhy pružin a vyšší maximální zatížení
  • Stabilizace povrchu pružiny díky specializovanému zpevňování povrchu kuličkováním
  • Každá pružina ERS přednastavená na blokování
  • Odolnost proti blokování a průhybu
  • Nejmenší tolerance a přesná rovinná rovnoběžnost konců pružin
  • Vysoká dynamická odolnost - v podmínkách motoristického sportu
  • Vysoce kvalitní ochrana proti korozi fosfátováním a epoxidovým povlakem
  • Pružiny s vytištěným číslem dílu (mluvící kód = sazba a rozměry)
  • Individuální ochranné balení v jedné krabici


Eibach Motorsport Katalog